Followers

Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday, July 30, 2014

DAH ADA ORANG RINDU !

Anak setinggi manapun duduknya, satu masa dia wajib pulang menjenguk ibu yang dikasihi...nampak seri wajah orang ni bila boleh bawak maknya meronda dengan kerusi roda...
Datuk Seri Hishammuddin bersama ibu tercinta...

Bersama DYMM Yang DiPertuan Agung dan pemimpin negara yang lain

Bersama cucu

Bersama keluarga MH 370



Aku tulis ni sebab dah ada orang yang rindu pada DS Hishamuddin. Sebenarnya memang terasa jugak sebab dulu setiap hari dia keluar TV memenuhi hasrat waris MH 370 dan tanggungjawab sebagai Pemangku Menteri Pengangkutan. Sekarang bila berlaku MH 17 kadang kala kita berharap beliau tampil menjawab macam macam soalan yang timbul di benak kita...
Tapi hakikatnya keadaan dah berubah , dah ada orang lain meneruskan tanggungjawab itu bagi pihak kerajaan UMNO/BN...
Dan DS HIshamuddinpun ada kehidupan yang wajib diteruskan setelah agak terabai selama hampir 3 bulan memikul MH 370...


Sunday, July 27, 2014

JANGAN KATA KHALID IBRAHIM TAK BIJAK POLITIK...

Inilah bijaknya Khalid Ibrahim. Sekali dia iktiraf dan angkat Tok Guru Nik Aziz, 10 kali PAS akan angkat dan julang dia...Tengok bagaimana dia' mengayat'. Boleh cair ooo...


Khalid: Maaf &ampun,  terima kasih, Tuan Guru

0 

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim menyatakan terima kasih terhadap sokongan dan “pencerahan” oleh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat kerana menyatakan sokongan pada pentadbirannya.

Membahasakan Nik Aziz (bawah) dengan “Tuan Guru”, Khalid dalam kenyataannya turut memohon maaf kerana isu pertukaran menteri besar Selangor secara langsung dan tidak langsung memberi kesan di penghujung Ramadan.

Khalid berkata, 10 hari-hari terakhir Ramadan sepatutnya diisi dengan ibadah tetapi kini “terpaksa disulami dengan kemelut politik”.

“Saya juga memohon maaf kepada rakyat Selangor khususnya yang beragama Islam kerana isu yang disensasikan di bulan yang mulia ini sedikit sebanyak telah mengheret mereka untuk turut resah dan keliru atas polemik yang berlaku,” katanya.

Khalid juga berjanji, sempena akhir Ramadan dan Aidilfitri yang bakal menjelang, beliau akan pastikan pentadbiran Selangor diurus dengan sebaik-baiknya sebagaimana mandat yang diberikan rakyat sejak 2008.

Beliau juga berjanji akan meneruskan kecemerlangan Selangor agar pentadbiran di negeri memperoleh keberkatan Allah.

Nik Aziz hari ini tampil menyatakan sokongan terhadap kepimpinan Khalid, sependapat dengan presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Membangkitkan soal prestasi cemerlang Khalid dalam pilihan raya umum lalu, Nik Aziz berkata beliau tertanya-tanya, salah apakah Khalid hingga ingin digugurkan. Mkini.


EKSPERIMEN MAKAN DIRI !

Kuala Terengganu: Perancangan seorang pelajar tingkatan empat sejak seminggu lalu untuk meletupkan mercun buatan sendiri yang dihasilkan daripada belerang 10 biji mercun bola yang diisi di dalam tiga botol kaca kanta sentuh, berakhir tragedi apabila hancur empat jari tangan kanan dan cedera di belakang badan, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 malam di Kampung Tanjung Sabtu, di sini, Mohd Azli Aidil Aziz, 16, melakukan ‘eksperimen’ itu secara senyap-senyap kerana bimbang dimarahi ibu bapanya yang sering menasihatinya supaya tidak bermain mercun. Menurut ibunya Kamaziah Embong, 47, kejadian berlaku selepas anaknya cuba meletupkan satu daripada mercun itu tetapi meletup sebelum sempat dilempar. 

“Saya tidak sedar bila anak buat uji kaji mercun itu tapi ada terdengar anak lain beritahu, Mohd Azli mengasingkan belerang mercun bola ke dalam tiga bekas.
Foto
KAMAZIAH menenangkan Aidil yang hancur empat jari tangan kanan akibat terkena letupan mercun bola.

“Dia tak berani tunjuk depan saya dan suami kerana kami berdua acap kali pesan kepadanya supaya jangan bermain mercun.

“Tidak sangka pula dia buat sendiri mercun sejak seminggu lalu tanpa disedari saya dan suami,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, semalam. 

Saturday, July 26, 2014

VIDEO - INI BUKTI KHALID TIDAK MUDAH DIGULINGKAN DI SELANGOR !





Ini bukti Khalid Ibrahim bukan seperti yang dijangkakan oleh ramai orang.

Beliau jugak mempunyai pengikut setia yang mengaguminya.

Anwar tersilap kerana memandang rendah ' lawannya '..


KEMELUT MB SELANGOR DAH JADI KEMELUT PAS ! KENYATAAN DEWAN ULAMAK...

Yang berikut ialah kenyataan penuh Ustaz Datuk Ahmad Yakob, Pemangku Ketua, Dewan Ulamak PAS Pusat:

Dewan Ulamak PAS Pusat menyokong penuh sikap dan pendirian Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bahawa kedudukan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor perlu dikekalkan. Sila rujuk: ( http://www.harakahdaily.net/index.php/headline/29937-saya-sokong-khalid-kekal-mb-presiden-pas)


Kenyataan Presiden itu adalah pendirian tegas berdasar keputusan yang telah dibuat oleh PAS berkait dengan PRK Kajang yang lalu iaitu:


1. Calon PRK Kajang diserahkan kepada PKR;

2. PAS membantu menurut keperluan; dan 
3. Isu Menteri Besar Selangor tidak berbangkit.

Oleh itu, pendirian Presiden tersebut adalah berasaskan keputusan yang telah disepakati bahawa tiada perubahan MB Selangor dan Dewan Ulamak PAS Pusat menegaskan tiada sebarang alasan Syarie yang kukuh dikemukakan sehingga kini untuk mewajarkan penukaran Menteri Besar Selangor dan beliau patut dibenarkan meneruskan amanah sehingga ke akhir penggal.


Dewan Ulamak PAS Pusat telah mengamati bahawa tidak berlaku sebarang pengkhianatan terhadap amanah kepimpinan, penyelewengan dan rasuah yang dilakukan oleh Menteri Besar Selangor sejak perlantikan beliau sebagai MB selepas PRU ke-13. Begitu juga, sejak beliau mula menjadi Menteri Besar pada tahun 2008 sehingga berjaya kembali mendapat mandat rakyat dengan kemenangan berganda untuk PR dalam PRU ke-13 lalu.


Dewan Ulamak PAS Pusat menegaskan bahawa maslahah mengekalkan jawatan beliau lebih kuat berbanding keperluan menukar MB baru. Sebarang usaha menukar MB Selangor tanpa persetujuan bersama tiga kompenan parti, PAS, PKR dan DAP sehingga menimbulkan kekalutan dalam kalangan rakyat bawahan hendaklah dielakkan.  


Pihak Dewan Ulamak PAS Pusat menyeru semua ahli PAS agar menghayati kebijaksanaan pendirian Presiden dalam hal ini tambahan lagi Presiden mempunyai hak pemutus dalam beberapa isu yang memerlukan keputusan segera. - HARAKAHDAILY 26/7/2014

18 SX- ISTERI TERGAMAM LIHAT SUAMI BERPELUK DENGAN JANDA !

Inilah yang aku kata banyak kali. Bila ustaz dan ustazah ghairah politik. Siang malam cakap politik, manusia tak terdidik, terbangun. Korang bayangkan betapa maksiat begitu berleleasa sampai perngkat tak munasabah !



ALOR GAJAH, Melaka - Seorang isteri tergamam dan terkejut apabila menyaksikan suaminya tidur berpelukan dengan seorang janda beranak enam dalam kejadian kira-kira 11.30 pagi semalam.
Menurut penduduk setempat, pasangan terbabit ditemui dalam keadaan bertelanjang bulat tanpa sesurat benang pun dalam sebuah bilik di rumah ibu lelaki tersebut di Kampung Ayer Paabas.


Isterinya juga juga mendakwa lelaki terbabit sudah bercucu dan mengakui suaminya sering tidur bersama pasangannya di rumah berkenaan.
 

Isteri memberitahu bahawa dia ke hospital melawat ibu mertuanya berusia lewat 80-an. Wanitayang berusia 67 tahun tersebut terkejut apabila pulang rumah ibu mertuanya itu.
pada jam kira-kira 10 pagi, dia terdengar dengkuran kuat suaminya dari arah salah satu bilik.
Marah dan bengang dengan perbutan sumbang suaminya ituitu, si isteri bertindak melaporkan kejadian kepada pegawai berwajib kampung berkenaan sebelum tindakan diambil
  Atas aduan tersebut, Pegawai pegawai terbabit bersama penduduk kampung membuat pemeriksaan ke atas rumah tersebut.
apabila tiba di sana, salam dan ketukan tidak mendapat sebarang respon dari dalam rumah tersebut kira-kira 15 minit. Akibat daripada itu imam serta penduduk bertindak masuk melalui pintu yang tidak berkunci.
Pasangan terbabit terkejut dan mendakwa wanita tersebut keletih dan bermalam di situ.

Sementara itu, pasangan terbabit dibawa ke IPD Alor Gajah sebelum kes dirujuk  kepada Jaim untuk tindakan yang bersuasaian- Sumber

PELAJAR DIBULI SEHINGGA BUTA !

Nairobi: Seorang pelajar buta apabila satu matanya terpaksa dibuang selepas dicederakan sekumpulan pembuli di sekolah.
Collins Kiprop, 16, dibawa ke Hospital Mata Sabatia untuk membuang bebola mata yang tertusuk serpihan paip plastik selepas dibelasah pelajar senior. Pelajar tingkatan satu di Sekolah Menengah Terige itu mengalami kecederaan yang tidak dapat dipulihkan pada mata kirinya selepas dipukul menggunakan paip plastik. 

“Lima pelajar senior datang mengganggu saya dan tiga rakan sekelas ketika pendidikan jasmani.
“Mereka mengarahkan kami melutut dan kami mematuhi arahan itu. Kemudian seorang daripada mereka mengarahkan kami menyanyi untuk mendodoikannya sehingga tidur. Arahan itu juga dipatuhi.
“Selepas itu mereka mula bertanya soalan terlalu peribadi dan setiap kali kami lambat menjawab mereka memukul kami. Selepas itu seorang daripada mereka memukul saya menggunakan paip plastik dan saya berasa sakit pada mata,” katanya.

Kejadian itu bukan yang pertama seumpamanya di sekolah berkenaan, malah dua tahun lalu seorang pelajar lain membunuh diri selepas tidak tahan dibuli.

Ayah Kiprop, James Maiyo mendakwa pihak sekolah tidak mengambil apa-apa tindakan selain mendakwa Kementerian Pendidikan juga bersikap acuh tak acuh dalam kejadian itu.

“Saya menghabiskan lebih Sh200,000 (RM7,225) untuk kos perubatan anak saya. Dia kini cacat dan kejadian itu sepatutnya boleh dielakkan jika guru serta pihak sekolah lebih peka,” katanya.
Maiyo berkata dia bercadang menyaman Sekolah Menengah Terige kerana cuai menjaga pelajarnya.
Bagaimanapun, pengetua sekolah, David Litala mendakwa Maiyo membesar-besarkan kejadian.

“Sebenarnya pelajar terbabit dipukul kerana mencuri biskut daripada rakannya. Walaupun kami mengecam tindakan pelajar terbabit menghukumnya, saya ingin menegaskan tiada kejadian buli di sekolah kami,” katanya. - Agensi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...