Followers

Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Thursday, August 21, 2014

TERGEMPAR !! LISA SURIHANI KENA SIMBAH !

Simbah, siram, jirus adalah perbuatan yang sama. Pelakon terkenal, isteri kepada Yusri KRU ini adalah sebahagian daripada artis yang kerap melakukan khidmat sosial. Memberikan kesedaran kepada masyarakat tentang sesuatu yang kurang diketahui.

Artis pulak memang orang suka tengok. Kalau macam kita yang bercakap, kesannya agak lambat kot. Mudah mudahan memberikan manfaat kepada kita.



Wednesday, August 20, 2014

TERHANGAT !! TAK PERNAH AKU DENGAR ORANG BANTAI WAN AZIZAH DAN ANWAR SEKERAS INI !!

Sebenarnya tiap tiap hari kita dengar orang balun Anwar, Wan Azizah dan Pakatan. Tapi pukulan padu macam ni jarang jarang kita dapat dengar. Padu, tepat sampai ke tulang som som.












GEMPAR !! KEBAKARAN BESAR DI PWTC ! TIADA KEMALANGAN JIWA.

PWTC ini bangunan UMNO. Hubungan dengan UMNO sangat rapat. Tiap tiap tahun orang UMNO akan berkampung di PWTC samada jadi perwakilan mahupun pemerhati Persidangan Agung UMNO.

Tahun ini Perhimpunan Agung UMNO akan berlangsung dalam Bulan November. Jangkaan aku.

1. Perhimpunan tahun ini akan jadi antara Perhimpunan paling panas dalam sejarah. Ini kerana perwakilan mempunyai banyak bahan untuk dibahaskan. Lebih daripada itu para pemimpin mempunyai bahan sangat menarik  iaitu teguran Tun M kepada DS Najib.

2. Ada ramai orang akan berapi mempertahankan DS Najib khasnya supaya mendapat sorakan dan perhatian pucuk pimpinan. Aku rasa yang paling kuat mempertahankan pucuk pimpinan akan jadi antara yang paling dikasihi.

3. Perwakilan dan pemimpin akan sama sama menghentam para penghasut, para penghina dan pihak yang lambat mengambil tindakan.
Maka pemimpin akan memberi amaran keras kepada Pejabat Peguam Negara kerana sikap memilih mereka dalam bertindak. Berapi jugak lagi.
Bersorak para perwakilan.

Kemudian para perwakilanpun balik. Dalam perjalanan balik itupun para perwakilan dah mula terfikir

1. Kenapa pemimpin kitapun macam kita jugak. Marah , sakit hati, kecewa
Sebenarnya UMNO ini ada kuasa ke tidak ?
2. Rasanya perkara yang berapi tahun sudahpun tak selesai lagi. 
3.  Sebenarnya pemimpin UMNO ni betul betul serius ke melayani perasaan dan keinginan akar umbi.
4.  Adakah pemimpin UMNO mengolok olokkan perasaan orang UMNO ?

Banyak lagi persoalan lain akan timbul dalam benak orang UMNO. Tiada jawapan dan UMNO kekal begitu sampailah Perhimpunan tahun 2015 di mana api baru akan dinyalakan.

Begitulah. Korang nak marah akupun tak pe, tapi dalam masa yang sama fikirlah.

TUN M SUKA BUAT PERKARA TAK BERFAEDAH ! VIDEO

Ini kesimpulan aku bila mendengar reaksi beberapa orang ' datuk ' yang telah menyatakan pandangan balas. Setakat ini aku fikir kebanyakan mereka melihat teguran Tun M sebagai serangan kepada DS Najib, maka mereka membela DS Najib.

Tiada yang menjawab mengapa dasar dan tindakan DS Najib begitu sehingga ia dilihat oleh Tun M memberikan teguran. Datuk di bawah ini lagi dahsyat. Dia kata teguran ini memberi senjata kepada pembangkang. Nak jer aku bertanya , " Adakah selama ini pembangkang tiada senjata sehingga membolehkan UMNO/BN menang besar ? Tidakkan menjawab keras teguran Tun M itu jugak memberikan senjata kepada pembangkang ?"
Jadi aku rayu kepada Tun M, tak usahlah buat teguran lagi. Redhalah dengan apa yang bakal berlaku sebab nampaknya Kerajaan UMNO/BN tak suka ditegur. Jom kita pakat memuji supaya pembangkang tiada modal dan kita akan menang besar !


Tuesday, August 19, 2014

GILA BABI ! CIKGU ROGOL BUDAK LIMA BELAS TAHUN EMPAT KALI !

Keluar daripada gelora politik sekejap. Kita lihat pulak gelora sosial, tapi bukan di negara kita. Di Indonesia...baca laporan Kompas..

BITUNG, KOMPAS.com — Seorang gadis belia berumur 15 tahun di Bitung, Sulawesi Utara, mengaku menjadi korban perkosaan oleh seorang guru di SMPN 8 Bitung, Kelurahan Batu Putih. Berdasarkan keterangan korban, perkosaan itu sudah empat kali terjadi.  

"Yang terakhir hari Sabtu pekan lalu, di sebuah ruang kelas di sekolah menengah kejuruan di Kelurahan Batu Putih," kata korban di sela proses visum di Rumah Sakit Budi Mulia, Bitung, Selasa kemarin.


Perbuatan sang guru pertama kali dilakukan di sungai, sebanyak dua kali. Lalu, dua kali berikutnya perbuatan tersebut dilakukan di SMP dan SMK di Batu Putih. "Dia bujuk dan rayu saya lewat sambungan telepon, katanya suka bertemu. Dia membawa saya di sebuah sekolah, lalu mengatakan dia sudah kangen, kemudian memeluk saya dan melakukan aksinya menyentuh alat vital saya," ujar korban sambil menangis.


"Dia guru olahraga saya di sekolah dan berkeinginan untuk berpacaran dengan saya. Namun, saya tidak mau karena dia sudah mempunyai istri dan anak," kata gadis itu lagi.


Sementara itu, PTR (44), orangtua korban, mengaku tak menerima perbuatan yang dilakukan oleh oknum guru ini. "Jadi, dari pengakuan anak saya, kejadian terakhir pada Sabtu sekitar pukul 22.00 malam, (anak saya) akan dijemput pelaku DK alias Der dengan menggunakan motor. Satu jam kemudian, saya bersama keluarga melakukan pencarian, tetapi tak menemui hasil. Anak saya kembali di rumah pukul 03.00 dini hari," ujar PTR.


"Anak saya tidak mau berbuat begitu. Pelaku yang paksa dan merayu hingga pelaku ingin berpacaran dengan anak saya," kata PTR.


Pusat Penanggulangan Informasi KDRT, Trafficking, dan Anak (Puspikta) Kota Bitung mengecam dugaan perbuatan cabul yang dilakukan oleh sang guru. "Saya minta pihak Dinas Pendidikan bertanggung jawab dengan perilaku moral dari guru yang seperti itu, dan saya desak polisi mengusut tuntas kasus ini," kata Makasudede, Ketua Puspikta Bitung.


Hasil visum korban akan diketahui pada hari ini, Selasa (19/8/2014). "Kabarnya korban sudah tidak ingin bersekolah lagi di Batu Putih karena perbuatan bejat dari oknum guru itu," kata Makasudede.


Kepala Polres Bitung AKBP Hari Sarwono membenarkan kasus dugaan percabulan yang dilakukan oleh seorang guru honor di Batu Putih tersebut. "Laporan sudah masuk, sementara (masih) diproses," kata Hari.

BONGKAKNYA ZAHID !

Zahid usah membela melulu. Ini bukan soal ' ERA '. Ini soal keberkesanan dan keberhasilan. Aku rasa Zahid agak bongkak . Bukan itu caranya menjaga pemimpin. Nak jaga pemimpin ialah tegur kalau tak betul. Bukan angguk semua perkara.
Zahid kena turun ke bawah, tanya apa perasaan umat Melayu. Adakah umat Melayu rasa dihargai selepas PRU 13 ? Adakah umat Melayu fikir DS Najib telah memenuhi ikrarnya selepas Tsunami Cina?


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi hari ini mengingatkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa setiap pemimpin mempunyai eranya yang tersendiri.

Dan sekarang, tambahnya, era Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Bercakap kepada pemberita hari ini, Zahid berkata, setiap pemimpin mempunyai era yang sesuai pada suatu-suatu masa dan era ini sesuai untuk Najib.

Zahid yang juga naib presiden Umno berkata, di zaman media sosial pemimpin politik harus membayar harga untuk “era tanpa sempadan”.

Katanya, seperti semua orang, Mahathir harus menghormati pemimpin yang dipilih oleh rakyat dan menggesa beliau memberikan kesetiaan kepada Najib.

“Ketika beliau (Mahathir) menjadi perdana menteri, beliau menuntut kesetiaan semua pihak. Saya pasti Najib juga menuntut kesetiaan semua pihak,” katanya.

Mahathir semalam menarik balik sokongan kepada Najib selepas melihat prestasinya lebih buruk berbanding Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum ini.

Mahathir berkata, beliau tidak sangka pencapaian Najib dalam pilihan raya umum lalu lebih buruk berbanding Abdullah dan “dasar dan tindakannya juga tidak lebih berkesan” berbanding pendahulunya itu.

Monday, August 18, 2014

PANAS !! UZTAZ AZHAR IDRUS UMPAMAKAN PAS MELONDEH KAIN !

Gelaklah ! Tapi makan dalam. Ustaz Azhar Idrus tidak setuju Wan Azizah jadi MB. Dalam masa yang sama menegur PAS kerana terlalu merai sehingga mencalar dan merosakkan syarak.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...