Followers

Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Sunday, January 24, 2016

SELAIN LAYAN FITNAH, CETUS KONFLIK, UMNO TAK BUAT APA APAPUN.


Ini pandangan aku. Selepas PRU 13 yang menyaksikan UMNO berada dalam zon bahaya, aku jangka UMNO akan bangkit lebih gagah dengan strategi lebih mantap, tersusun dan konsisten.

Semacam ada kesedaran menyeluruh ketika itu untuk UMNO kembali lebih kuat demi agama, bangsa dan tanahair. Perjuangan mesti diteruskan kerana keputusan PRU 13 menggambarkan kita bila bila masa boleh tumbang jadi sejarah.

Maka muncullah ungkapan Tsunami Cina. Perubahan sokongan secara besar besaran pengundi Cina kepada DAP, menandakan bahawa jasa UMNO/BN selama ini sebenarnya tak pernah mereka hargai.

Selepas viral ungkapan Tsunami Cina, aku nampak yang bangkit solid adalah orang Cina. UMNO tak begerak. Aku tak peduli komponen lain ( Kecuali Sabah dan Sarawak). 

UMNO sibuk melayan fitnah yang bertali arus, dalam masa yang sama ghairah berkelahi sesama sendiri.

UMNO bersemangat masa Perhimpunan Agung, kemudian senyap sunyi.

Pengundi atau ahli baru gagal ditambah pada kadar yang sewajarnya. Jentera PRU 14 tak nampak berperanan.

Aku mintak maaf, jika perubahan tidak dilakukan, UMNO akan kalah lebih teruk PRU 14.

Monday, December 14, 2015

SOMBONGNYA NAZIR..

Kuala Lumpur – EXCO Pemuda UMNO,  Nazir Husin Akhbar Hussin menyelar kenyataan Tan Sri Syed Hamid Albar yang menyifatkan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob seorang menteri yang sombong dan bongkak.

Nazir melalui laman Facebooknya mempertahankan Ismail Sabri berkata, Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) itu sebenarnya yang tidak disukai kerana sombong, bongkak dan tidak tahu menghormati orang lain.

Menurut Nazir lagi kenyataan itu berdasarkan pengalamannya ketika Syed Hamid menjawat jawatan sebagai Menteri Dalam Negeri.

“Pengalaman saya sendiri sewaktu Tan Sri Syed Hamid Menteri KDN. Habis dia gaduh dengan semua pegawai dan bagaimana dia mendongak langit dan menyombong,” tulisnya di Facebook.

Nazir Husin turut mempersoalkan sumbangan yang diberikan Syed Hamid sepanjang beliau menjadi menteri.

“Pada saya, Tan Sri patut duduk rumah jaga cucu. Dah tak perlu la sibuk-sibuk nak pegang apa-apa jawatan dan tak perlu nak mengata menteri lain tak betul.

“Satu jari awak menuding kepada orang lain empat lagi masih menuding pada awak semula . Tak perlu komen, cukup saya katakan, saya lagi meluat dengan komen awak Tan Sri. Patut dah berumur tu patut lebih matang dan bijak mengawal emosi bukannya nak sentap. Buang la ego tu meluat orang muda tengok,” tulisnya.

Nazir Husin berkata, berbanding Syed Hamid, Ismail Sabri seorang yang peramah dan mudah didekati semua lapisan masyarakat, mendengar pandangan serta mahu memperjuangkan isu anak-anak muda, ekonomi bangsa Melayu dan sedia turun padang berjumpa rakyat.

SuaraTV sebelum ini melaporkan kenyataan Syed Hamid yang marah dengan tindakan Ismail Sabri didakwa bersikap kurang ajar dan sombong.

Beliau ketika dihubungi SuaraTV semalam menyifatkan tindakan Ismail Sabri itu akan mengundang rasa benci masyarakat terhadap kerajaan.

Menurutnya insiden tersebut bermula apabila beliau cuba menerangkan isu kenaikan harga yang melibatkan pengangkutan awam kepada Ismail yang juga merupakan ahli majlis tertinggi UMNO.

“Pada mulanya saya tidak ingin menyebut sebarang nama, tapi kejadian tersebut perlu dihebahkan kepada orang ramai.

“Bila saya cuba maklumkan mengenai perkara tersebut (kenaikan harga adalah merupakan keputusan kabinet), dia (Ismail) terus menjawab ‘Tak, saya menteri kabinet saya tahu dan kita (mesyuarat kabinet) tidak pernah membincangkan mengenainya’.

“Lepas cakap macam tu, dia terus beredar pergi tanpa menunggu sebarang penjelasan daripada saya” ujar Syed Hamid lagi ketika menerangkan mengenai insiden yang berlaku selepas solat Jumaat di PWTC semalam.

Tidak cukup dengan itu, beliau kemudiannya memuat naik status di Facebooknya.

“Kalau saya jadi pengundi, saya tidak mengundi menteri macam ini. Buat orang benci pada kerajaan sahaja. malu kerajaan sahaja. Pada hal masa saya menteri dia tidak ada jawatan pun,” tulis Syed Hamid.




Ulasan

Aku tak berapa kenal sangat Nazir ni. Maklumat yang aku ada beliau adalah antara Exco Pemuda yang paling berjaya dalam perniagaan. Selain daripada itu aku tak dengar apa apa. Cuma bila kenyataan sebegini lahir daripada seorang Exco Pemuda, aku rasa eloklah sesuatu dilakukan.
Baguslah mempertahankan pemimpin yang kita hormat tapi aku tak fikir beliau layak menghentam bekas pemimpin yang sedikit sebanyak mempunyai jasa kepada kita.

Kenyataan Nazir keras dan kasar. Ini jugak antara perkara yang menyebabkan orang menyampah dengan UMNO. Ini jugak sombong dan bongkak...

Eloklah muhasabah. Masa depan masih panjang..


Saturday, November 14, 2015

BOLASEPAK !

Mari kita cakap pasal bola pulak.
Pertamanya aku bukan pemain bolasepak, tapi sejak lahir sampai sekarang hari hari aku dengar orang cakap pasal bola.

Aku nak komen pasal situasi bolasepak Malaysia.

1. Malaysia tak pernah jadi juara dunia. 
2. Malaysia sejak dahulu kala suam suam kuku je dalam sukan bola ni.
3. Tak de tanda Malaysia akan jadi juara dunia dalam tempoh terdekat.
4. Malaysia bukan nama besarpun dalam bolasepak.
5. Kalau dulu kita ada Mokhtar Dahari, sekarang kita tak ada tokoh.

Cadangan aku.

1. Anggap bolasepak sukan tiada masa depan.
2. Usah buang banyak duit dan masa untuk bola sepak.
3. Hidup sukan lain yang lebih berpotensi.
4. Tukar semua pemain kebangsaan, semua.
5.  Cari jurulatih baru, orang muda. Sebaiknya yang sedang melatih pasukan sekolah yg bagus2.

Tidak ada kaitan sebenarnya kualiti pasukan dengan FAM. FAM bukan mainpun. Kena berani buat perubahan. Kalau tidak, kita jadi bahan lawak sampai bila bila.

Tuesday, November 3, 2015

INI KESEDARAN BARU PAS.

KUALA LUMPUR – Pusat Penyelidikan PAS mendedahkan niat DAP untuk merampas tampuk pentadbiran kerajaan Malaysia daripada kaum Melayu dengan memperkudakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS sewaktu berada dalam Pakatan Rakyat.
Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, DAP turut merangka strategi tersebut dengan memperkudakan beberapa individu atau tokoh Melayu yang menyertai DAP semasa kewujudan Pakatan Rakyat.
“Semenjak PAS bertahaluf bersama DAP dalam Pakatan Rakyat sebelum ini, Pusat Penyelidikan PAS telah menelaah strategi dan unjuran DAP untuk menguasai Malaysia melalui Pakatan Rakyat iaitu dengan memaksimakan kemenangan calon-calon bukan Islam dan meminimakan kemenangan calon-calon Islam.
“Pendekatan mereka (DAP) dengan memainkan isu-isu sensitif berkaitan sentimen agama dan kaum, seperti isu kalimah Allah, penolakan dasar-dasar afirmatif seumpama Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan lain-lain. Ketika itu, PAS sentiasa menjadi halangan utama,” dedahnya dalam satu kenyataan semalam.
DAP pada Ogos lalu mengumumkan Pakatan Rakyat telah berkubur dan membentuk satu gabungan baharu parti pembangkang bersama-sama PKR dan Parti Amanah Negara (PAN).
Mohd. Zuhdi dalam pada itu mendedahkan kajian Pusat Penyelidikan PAS mendapati pemimpin DAP kini semakin rakus dan ghairah untuk menawan Putrajaya dengan menunggangi Pakatan Harapan.
Menurutnya, DAP turut menyerang kepentingan masyarakat Islam, tidak menghormati institusi Melayu, memperlekehkan kepimpinan Islam dan mengobarkan sentimen anti Melayu untuk terus melonjakkan sokongan pengundi bukan Islam.
“Bagi mendapat sejumlah kecil sokongan pengundi Islam yang turut penting untuk menawan Putrajaya, DAP mempergunakan PAN dan segelintir PKR untuk menyempurnakan hasrat mereka.
“PPP yakin pengundi Melayu-Islam akan menolak DAP, malah pengundi Cina dan bukan Islam yang lain juga akan menyedari niat kotor DAP ini,” katanya. –
MyNewsHub

Tuesday, October 6, 2015

UNDI TAK PERCAYA PASTI BERLAKU.

Undi tak percaya pasti akan berlaku. Yang menariknya ia tidak berlaku terhadap DS Najib seperti yang Macai riuh rendah tapi berlaku kepada Wan Azizah, Presiden PKR. Kita tunggulah. Aku jangka tak lama lagi je.

KUALA LUMPUR 5 Okt - Sekumpulan pemimpin kanan PKR didakwa membentuk kartel bagi merancang komplot untuk menggulingkan Presiden parti tersebut, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Bekas Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin berkata, komplot itu dipercayai didalangi beberapa pemimpin kanan parti yang kurang senang dengan tindakan Wan Azizah mengumumkan penyertaan PKR dalam pakatan pembangkang baharu pada 22 September lalu.

Menurut beliau, kartel tersebut seterusnya mengambil kesempatan dengan melancarkan petisyen agar mesyuarat khas Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR diadakan dengan agenda untuk menarik balik penyertaan parti tersebut daripada pakatan pembangkang baharu.

“Ini ialah ‘coup d’etat’ (rampasan kuasa). Ini ialah usaha undi tidak percaya yang dipelopori kartel berkenaan ke atas Wan Azizah ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim terpenjara.

“Bayangkan nanti MPP akan mengambil keputusan ‘u-turn’ dalam usaha pakatan pembangkang, di mana Wan Azizah hendak letak muka?” katanya dalam kenyataan melalui laman blog beliau (http://chegubard.blogspot.my).

Dalam laman blog tersebut, Badrul Hisham yang juga Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) turut menyenaraikan nama 25 pemimpin PKR yang didakwa terlibat dengan kartel menggulingkan Wan Azizah.

PKR akan mengadakan Kongres Nasional Tahunan di Shah Alam, Selangor pada 30 Oktober dan 1 November ini.

Badrul Hisham menambah, kartel berkenaan sedang dalam usaha untuk bersatu dengan kumpulan-kumpulan kecil dalam PKR yang kecewa dengan keangkuhan Setiausaha Agung parti, Rafizi Ramli.

Beliau memberitahu, pasukan yang bakal dibentuk itu agak besar dan akan memberi cabaran kepada Wan Azizah.

“Kepada Wan Azizah, belajarlah kesilapan Anwar iaitu kamu ada banyak panglima setia tetapi kamu sendiri singkirkan mereka kerana tenggelam dalam fatamorgana puji dan puja,” jelasnya.

Saturday, September 26, 2015

KERANA SEX, PUTERA RAJA DITANGKAP !

LOS ANGELES – Seorang Putera Raja Arab Saudi ditahan pihak berkuasa di Los Angeles kerana didakwa memaksa seorang wanita melakukan seks oral ke atasnya di sebuah rumah agam di Beverly Hills.

Putera Majed Abdulaziz Al-Saud ditahan pada Rabu, kata Pegawai Polis Los Angeles Drake Madison.

Menurutnya, kerabat Diraja Arab berusia 28 tahun itu telah ditahan selama satu malam dan dibebaskan dengan jaminan sebanyak AS$300,000 (268,000 euro).

Saksi mendakwa ternampak seorang  wanita dalam keadaan berdarah  menjerit meminta pertolongan disebalik tembok rumah agam berkenaan sebelum melaporkan perkara itu kepada polis.

Putera Raja bermasalah itu sebelum ini pernah ditahan kerana kesalahan jenayah lain.

Jika disabit kesalahan, Majed  boleh dipenjara sehingga lapan tahun dan denda AS$10,000. – mstar

Saturday, September 19, 2015

JANGAN CABAR SANGAT !

Dah lama aku tunggu ucapan PM yang macam ini. Ini nada Najib masa beliau Ketua Pemuda. Jelas dan tegas.Tiada ketakutan. Aku harap orang UMNO akan sambut semangat ini dengan kerja kuat menambah pengundi.

Lepas ini tak payah harap Pemuda UMNO menyatakan pendirian setegas ini. Mari kita anggap Pemuda dah hilang upaya. Kita berikan sokongan sepenuhnya kepada DS Najib, pemimpin Orang Melayu.


KUALA LUMPUR 18 Sept - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi amaran supaya jangan sengaja mencarik maruah bangsa Melayu di negara ini.

Najib berkata, keamanan dalam negara yang dikecapi selama ini adalah kerana sikap adil dan bertimbang-rasa kaum Melayu terhadap bangsa lain di negara ini.

"Kita menghormati kaum-kaum lain, tapi jangan lupa, orang melayu juga ada perasaan, orang melayu juga ada hadnya. Kalau orang lain hormat kepada orang melayu, orang melayu akan hormat kepada orang lain.

"Kita hidup dalam sebuah negara yang semakin hari semakin aman dan semakin makmur sebab orang Melayu sentiasa bertimbang-rasa kepada orang lain, orang Melayu bersikap adil dari dulu sampai sekarang, dia adil sesamanya dan adil dengan kaum yang lain.

"Ini orang Melayu, tapi jangan carik-carik maruah orang Melayu," katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan Perasmian Himpunan Silat Pesaka Merdeka di Dataran Merdeka di sini hari ini.

Dalam pada itu, Najib menjelaskan, himpunan yang berjaya diadakan pada Rabu lalu juga merupakan mesej jelas agar setiap kaum di negara ini menghormati antara satu sama lain.

Katanya, selain itu himpunan itu jelas memberi peringatan bahawa kerajaan pada hari ini tidak boleh sewenang-wenangnya ditumbangkan melalui demonstrasi jalanan.

"Kerajaan pada hari ini telah dipilih oleh rakyat dan proses demokrasi mesti berjalan.

"Kerajaan tidak boleh ditukar melalui demonstrasi jalan, kerajaan yang ada pada hari ini jangan orang fikir tiada sokongan," ujarnya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...