Followers

Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Thursday, April 16, 2015

ROMPIN..

" Saya diminta untuk membantu Tan Sri Muhyiddin memimpin PRK di Rompin, esok saya akan turun sehari suntuk di Rompin untuk melakukan gerakan. Ini penting kerana perjuangan parti dan PRK tidak berkisar kepada kritikan seorang individu. Ini maruah parti. Ini kedudukan calon Barisan Nasional. Saya harap jentera kita yang bergerak esok akan bergerak di atas nama parti - tanpa dikaburi dengan isu-isu semasa kerana fokus kita ialah untuk memenangkan calon BN dalam PRK. Insyallah, kalau semua rapatkan barisan, calon kita akan berjaya mengekalkan kerusi di Rompin. Itu tanggungjawab saya sebagai koordinator, bersama-sama dengan YAB MB DSDR Adnan Yaakob, 5 negeri angkat untuk Pahang dan keseluruhannya akan dipantau oleh YAB Timbalan Perdana Menteri sendiri." DS Hishammuddin Hussein.





Aku ni dah banyak kali kena balun kerana kepercayaan aku kepada keupayaan dan kebolehan DS Hishammuddin Hussein. Peristiwa mintak maaf keris telah dipergunakan sepenuhnya untuk ' menggoncang ' beliau sedangkan sebenarnya mintak maaf itu ada sebab yang tersendiri.

Tapi aku melihat kebangkitan beliau. Calang calang orang kalau macam itu punya kena rasanya tak bangkit dah tapi beliau bangkit dengan kekuatan baru.

Transformasi UMNO, MH 370, LIMA 2015 dan banyak lagi menggambarkan kemampuan beliau. Dan paling penting apabila beliau tetap sama setelah bertahun tahun dan tidak pernah berubah. Tanya orang orang lama. Hishammuddin tak pernah nampak elit...

 







Beliau boleh turun menyusur, merendah diri. Ini kemahuan rakyat masakini.
Sebab itu aku yakin beliau akan mampu memimpin Rompin dengan baik walaupun hakikatnya UMNO dan kerajaan berada dalam keadaan tidak begitu selesa...

Ini bentuk pemimpin yang rakyat  mahukan. Bertanjak, berlagak bukan lagi pilihan rakyat.

Rompin ini kubu kita. Tapi kubupun dalam gelora mungkin goyang. Ini medan menguji keupayaan DS Hishammuddin. Rakyat Malaysia jadi saksi..




Sunday, April 12, 2015

MUKHRIZ MAHATHIR LETAK JAWATAN !


Korang bagi masa sikit baca artikel ni..di sini

Seperti yang pernah aku tulis sebelum ini, rakyat khasnya orang UMNO tidak perlu memilih antara Tun Mahathir dengan DS Najib Razak. Aku yakin kritikan Tun Mahathir tidak bersifat peribadi sebaliknya kerana kasihnya kepada UMNO.

DS Najib Razak Presiden UMNO dan Perdana Menteri telah menjawab segala persoalan yang dibangkitkan dan normallah jika ada orang berpuas hati dan ada yang tidak.

Aku nak tegaskan bahawa puas hati atau tidak bukan bergantung kepada apa jawapan yang diberi sebaliknya apa yang ' sedia ada ' dalam fikiran masing masing. 

Cuma aku nak nyatakan pandangan aku terhadap isu yang ditimbulkan oleh seorang YB dari Kedah ini. Datuk Ahmad Lebai Sudin aku rasa agak keterlaluan apabila meminta Mukhriz Mahathir meletakkan jawatan sebagai MB hanya kerana belum mahu nyatakan sokongan kepada PM sehingga siasatan terhadap 1MDB selesai.

Fikir cara mudah jer pun dah boleh nampak bijaksana Mukhriz sebab dia tak nak kelihatan melulu dalam memberikan sokongan. DS Najib yang suruh siasat. Dah tentu DS Najib tiada ketakutan apa apa. Kita boleh jangka hasil siasatan.

Aku bimbang dengan sebahagian orang UMNO.Ghairah sangat nak nyatakan sokongan sebenarnya tak banyak manfaat kepada parti. Kita seakan akan nak nafikan proses siasatan yang dibuat.

Meminta seseorang yang tidak ' ghairah ' meletakkan jawatan hanya akan mencetuskan polemik baru yang jelas tak menguntungkan UMNO. Kita tunggu tengok apa reaksi orang ramai..

Satu lagi kita usah nilai Mukhriz sebagai anak Tun Mahathir. Kita kena nilai Mukhriz sbagai pemimpin muda UMNO yang sedang berjaya menawan hati rakyat Kedah...

Apa korang punya pandangan..?


Wednesday, April 8, 2015

TUN MAHATHIR MEMANG TERUK !


Terpaksa kita akui walaupun pahit. Tun Mahathir Mohamad, mantan PM kita selama lebih 22 tahun adalah seorang yang teruk.

Beliau teruk sebab tak habis habis menghentam DS Najib Tun Razak PM yang kita kasihi.

Aku dah turun ke bawah, aku nak naik ke atas. Semua setuju dengan aku bahawa Tun Mahathir mengulang soalan soaln yang ditanya oleh pembangkang.
Semua yang beliau timbulkan adalah semua yang pembangkang timbulkan sebelum ini.


Tapi kan, aku dah kaji, aku dah jumpa orang, semua golongan. Tua muda setuju dengan aku. Kalau DS Najib jawab semua soalan Tun Mahathir yang teruk itu, maka sebahagian besar masalah akan selesai.

Kalau DS Najib senarai satu satu soalan Tun dan jawab secara terperinci, jelas dan tepat maka imej DS Najib dan kerajaan akan pulih. Pembangkang akan kelu dan kaku. UMNO akan kembali segar kerana orang UMNO tidak lagi berasa was was.

Makanya , katalah Tun Mahathir teruk sebab dia tak kisah apa orang nak kata tapi jawablah soalan Tun sebab aku dah kaji, ini jugak soalan rakyat tapi mereka tak ada cara nak bertanya..

Saturday, April 4, 2015

PILIH SAMADA TUN M ATAU DS NAJIB .

Kita tak perlu memilih antara Tun M dengan DS Najib. Kedua duanya kita kasih dan yang lebih utama bila sampai Pilihanraya kita hanya perlu memilih UMNO.
Aku dapat rasa tekanan yang DS Najib terima hasil kritikan Tun M. Dalam masa yang sama aku tak rasa Tun M ada niat tak baik.

Kenyataan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan ini pada aku menarik jugak. Rayuan anak muda..di sini.

Cuma aku rasa DS Najib pun bukan calang calang orang. Beliau tidak membalas kritikan Tun M bahkan sentiasa menganggap Tun M sebagai tokoh besar yang wajib dihormati. Bijak PM kita bilamana dalam banyak acara negara Tun M masih tetamu utama.









Saranan aku jentera parti kena bekerja kuat. Orang kampung perlu dijaga sebab merekalah harta UMNO. Mereka tak peduli 1MDB sebab mereka tak baca internet sangat.

Orang kampung terkesan bila harga getah turun manakala harga barang keperluan naik mendadak. Orang kampung akan pening jika cas air dan elektrik meningkat. Ini yang rapat dengan kehidupan mereka.

Aku yakin jika golongan ini dijaga, UMNO akan kekal maintain pada PRU 14.Soalnya adakah UMNO di Bahagian dan Cawangan bergerak?

Tuesday, March 31, 2015

MELAYU DAH TAK APA DAH !

Pembangkang Biadab Pakai Serba Hitam Pada Istiadat Pembukaan Sidang Dewan - Zambry

IPOH, 31 Mac (Bernama) -- Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir menyifatkan tindakan semua anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) pembangkang berpakaian serba hitam pada Istiadat Pembukaan Dewan Undangan Negeri hari ini sebagai biadab dan tidak menghormati institusi Diraja.

Zambry turut melahirkan rasa kecewa dengan tindakan Adun pembangkang yang tidak menghormati Sultan Perak Sultan Nazrin Shah yang pada Selasai mencatatkan sejarah keberangkatan pertama baginda ke Dewan Undangan Negeri selaku Sultan Perak ke-35 dengan mengenakan pakaian rasmi Sultan.

Menurut beliau, perbezaan yang wujud antara kerajaan dan pembangkang tidak perlu dipanjangkan sehingga ke tahap memalukan Sultan.

"Hari ini merupakan majlis istiadat pembukaan dewan yang memerlukan mereka ) memakai pakaian seperti sebelum ini, tetapi mengapa hari ini jadi begini, apa pun alasan yang mereka berikan saya tidak terima sama sekali.

"Pembangkang memakai serba hitam melambangkan kematian, kesedihan, kegelapan dan berkabung," katanya kepada pemberita selepas istiadat itu hari ini.

Zambry berkata tindakan biadab Adun pembangkang itu juga menyebabkan Sultan Nazrin menitahkan untuk tidak menghadiri sesi bergambar dan majlis santapan.

Ditanya adakah Sultan Nazrin Shah murka dengan tindakan Adun terbabit, menteri besar berkata: "Saya tidak berhak mengatakan Sultan murka atau tidak tetapi kita tahu tindakan tiada sesi bergambar dan sebagainya, kita boleh baca dan sangat mengejutkan baginda.

"Tuanku amat berharap sesi bergambar diadakan kerana pertama kali baginda dengan penuh bersejarah merasmikan Dewan Undangan Negeri dan dalam titah ucapan, tuanku menyebut hari ini adalah pembukaan dewan yang bersejarah bagi baginda selaku seorang Sultan," katanya.

Beliau berkata kemungkinan Adun pembangkang itu akan memohon maaf kepada Sultan Nazrin Shah atas keterlanjuran mereka tetapi perbuatan memakai pakaian serba hitam telah memperlihatkan sikap sebenar mereka.

"Rakyat akan lihat watak mereka ini... mungkin dia nak elak daripada isu lain, ini strategi mereka, tetapi janganlah sampai perkara yang tidak sewajarnya dipolitikkan turut dipolitikkan," katanya.

Sejumlah 26 Adun pembangkang tiba di perkarangan bangunan Perak Darul Ridzuan pagi tadi, secara berkumpulan dengan berpakaian serba hitam.

Terdahulu, pada sidang akhbar berasingan, Ketua Pembangkang Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata tindakan mereka memakai pakaian serba hitam antaranya sebagai tanda protes dan solidariti terhadap Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini menjalani hukuman penjara.

Tindakan protes itu juga sebagai menunjukkan rasa marah atas kenaikan harga barang kini dan penguatkuasaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) esok, katanya.

Ulasan

Aku mintak maaflah. Pada pandangan aku kita orang Melayu amnya dan UMNO khasnya dah makin hilang taring. Raja dihina di depan mata kitapun, kita gagal berbuat apa apa. Sekadar mengulas dan melahirkan rasa kecewa.

Agama Islam dah lama dihina. Jugak kita tak upaya berbuat apa apa..

Aku nak tanya soalan. Adakah peristiwa ini menjadikan UMNO lebih gigih bekerja ? Lebih solid ? Korang jawablah sendiri.

Saturday, March 21, 2015

BERAKHIR CEMERLANG , SYUKURLAH.

Maka akan adalah orang kata aku bodek. Tak pe. Katalah. Cuma aku nak kata, kepemimpinan DS Hishammuddin dan kerjasama kuat semua pihak terbabit telah menjayakan LIMA 2015.

di sini. dan baca jugak artikel ini..

Ini pencapaian pemimpin UMNO. Pemimpin Melayu. Kita kongsi kebanggaan ini sebab ia berlangsung dalam masa UMNO/BN diserang kiri kanan. Rakan dan musuh sama sama prasangka.

Aku harap semangat kejayaan ini akan dibawa meresap ke dalam UMNO. Selepas ini pulun pulak untuk UMNO menang PRU 14.








DS Hishammuddin dan teamnya berikan komitmen 100 %. Maka Allah limpahkan rahmatnya dengan kejayaan cemerlang. Sikit sebanyak akan ada kekurangan. Normallah.

Kita bercakap tentang keupayaan, kemampuan dan masa depan UMNO/BN di tengah tengah segala kekurangan dan cabaran yang kita hadapi.


Wednesday, March 11, 2015

GELI TAPAK KAKI...

Aku tak  terkejut membaca artikel terbitan The Malaysian Insider ( TMI ) di sini....


Hakikatnya media adalah antara alat berkesan dalam membina atau melumpuhkan sesuatu karektor. Namun dalam realiti masyarakat Malaysia, ada yang naik atau turun tanpa peranan media yang jelas kerana sistem                   ' bersemuka' yang jadi amalan kita sejak lama.

Aku tak bercadang untuk mengulas secara terperinci hasil kaji selidik Merdeka Center ini sebab korang boleh baca artikel berkenaan sepenuhnya. Cuma aku sebagai orang akar umbi memang dapat ' mengesan ' rasa bangga orang UMNO atau rakyat umumnya terhadap pencapaian DS Hishammuddin dalam mengendalikan MH 370 dan diikuti dengan kejayaan pelbagai transformasi UMNO.

Perasaan ini menjadi lebih manis apabila ia berlaku selepas PAU 2013 yang menyaksikan DS Hishammuddin menghadapi laluan sukar sebelum memenangi Naib Presiden di tempat ketiga. Perbandingan serta merta dapat dilakukan tanpa banyak berfikir. Bagaimana seseorang yang digambarkan lemah sebelum pemilihan sebenarnya mempunyai kekuatan luar biasa sewaktu menghadapi krisis ( MH 370 ).

Aku jangka TMI mempunyai tujuan tertentu apabila melakukan soal selidik dan kemudiannya menerbitkan artikel ini. Tapi kita lupakan niat mereka dan mari kita akui kenyataan bahawa DS Hishammuddin bukan seorang yang ' geli tapak kaki '.

Dalam politik ' geli tapak kaki ' bermakna ghairah melampau untuk mendapat kedudukan lebih tinggi. Anwar Ibrahim adalah antara tokoh yang jelas mempunyai kegilaan ini.

DS Hishammuddin tidak ada sejarah ' merempuh atau melanggar '. Beliau naik betul betul melalui anak tangga. Dalam waktu apapun beliau masyhur sebagai orang yang taat dan patuh kepada pemimpin atasan dan tidak pernah nampak berbeza dengan mereka.

Sewaktu krisis beliau sentiasa bersama arus perdana tetapi tidak melampau menyerang pihak yang berbeza. Ini terbukti dalam beberapa krisis yang berlaku di dalam UMNO. Ketua Pemuda Malaysia beralih dalam ' krisis '.Tan Seri Rahim Thamby Chik, Datuk Seri Zahid Hamidi melepaskan jawatan Ketua Pemuda dalam keadaan tidak selesa tetapi beliau tidak langsung kelihatan ghairah untuk mengganti pada ketika itu sebaliknya naik mengikut proses biasa.

MH 370 makin menampakkan diri beliau secara jelas. Pada waktu dunia 
' melambung ' beliau, beliau tampil tegas dan jelas sebagai ' pekerja bawahan' kepada Perdana Menteri.

Pada setiap kali sidang media beliau tidak pernah tidak menyebut nama Perdana Menteri untuk pelbagai konteks dan keperluan, beliau sama sekali tidak nampak ghairah dengan pesona dan pujian.

Dan ia kekal begitu sampai sekarang. Beliau adalah pekerja parti dan kerajaan.
Apa kaitannya dengan artikel atau dapatan kajian Merdeka Center ini ? Jika mereka  mahu  melihat retak berlaku antara DS Hishammuddin dengan DS Najib, maka aku yakin ia tidak akan berlaku.

DS Hishammuddin bukan orang yang akan terbuai dengan pujian atau emosi dengan kutukan. Barangkali betullah. Pengalaman yang beliau warisi daripada keluarga beliau adalah guru yang amat mendidik.

Ini jugak bermakna para pertama artikel TMI ini sama sekali tidak akan mengganggu beliau.

" Ketika tekanan meningkat ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk meletak jawatan kerana skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), dan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim masih di penjara, satu kaji selidik di kalangan pemimpin politik pelapis mendapati, kebanyakan rakyat Malaysia mahu Datuk Seri Hishammuddin Hussein menjadi perdana menteri akan datang."

Lebih daripada itu, aku yakin sangat DS Hishammuddin tidak akan berubah hanya kerana pandangan orang lain kepadanya telah berubah. Tenang, hemoi dan ceria.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...